پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215323
سرپرست شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري؛
خشکسالي هاي متوالي در چهارمحال و بختياري،برداشت آب از هشت دشت اين استان را ممنوع کرد
تاریخ انتشار : 1395/04/02 10:18:10
نمایش : 1150
سرپرست شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري گفت: از 16دشت در استان به دليل ۹ سال خشکسالي متوالي در استان، هشت دشت از آن ممنوع اعلام شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، فتح الله صابرپور سرپرست شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري روز سه شنبه در نشست خبري مديران صنعت آب چهارمحال و بختياري با بيان اينکه فرهنگسازي براي استفاده صحيح از چاه هاي مجاز و همچنين صرفه جويي در مصرف آب موجود از اقدامات مهم اين شرکت است گفت: استان ما به سمت خشکسالي و افت شديد آب هاي زيرزميني مي رود.

وي با اشاره به وجود ۱۶ دشت در چهارمحال و بختياري، تصريح کرد: از اين تعداد ۱۱ دشت مطالعه شده و منبع بخش زيادي از مصارف آب شرب در استان است که  به سبب وقوع ۹ سال خشکسالي متوالي در استان، هشت دشت از آن ممنوع اعلام شد.

سرپرست شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري، پروژه انتقال آب بن- بروجن را از مهمترين پروژه هاي تامين آب در اين استان دانست و گفت: تملک اراضي از مهمترين موانع در اجراي اين طرح است که رفع آن نيازمند همراهي و مشارکت مردمي است.

صابرپور با اشاره به کاهش منبع آب ذخيره شده در سد زاينده رود، اظهار کرد: به سبب خشکسالي هاي اخير ميزان ذخيره آب سد زاينده رود کاهش يافته و اگر ديگران مدعي شوند که کاهش آب متوجه مناطق بالادست است، مطلب درستي نيست.

وي با تاکيد بر مصرف بهينه آب به ويژه در فصل تابستان، اظهار کرد: انتظار است تا با توجه به گرم شدن هوا و کاهش منابع آب زيرزميني مردم استان براي جلوگيري از بحران آب در مصرف اين مايه حيات صرفه جويي کنند.

قدرت الله بيگلري مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با بيان اينکه شهر دشت شهرستان لردگان هم اکنون با تانکر آبرساني مي شود، گفت: آبهاي زيرزميني منبع اصلي تامين آب شرب مردم استان است که به سبب خشکسالي و کاهش نزولات آسماني شاهد افت شديد منابع آب زيرزميني هستيم که اين امر مي طلبد در مصرف آب صرفه جويي شود.

بيگلري تصريح کرد: هم اکنون ۴۸ حلقه چاه در استان از مدار خارج شده و دبي آب از چاه هاي فعال نيز بسيار کاهش يافته است.

وي با اشاره به کاهش ميانگين بارندگي در شهرستان بروجن، گفت: شهر بروجن به کوير استان تبديل شده و براي رفع مشکل کم آبي تاکنون سه چاه جديد براي شهر بروجن وارد مدار شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون ۱۲ حلقه چاه براي تامين آب شرب در استان فعال شده و اميد است با صرفه جويي در مصرف آب شاهد کمترين مشکل در فصل تابستان باشيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html